در سال گذشته 17 هزار و 396 موتورسيكلت به دليل تخلف حادثه ساز به پاركينگ منتقل شد

یزدفردا - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان يزد با بيان اينكه 67 درصد از تلفات تصادفات موتورسواران هستند از تشديد برخورد پليس استان يزد با موتورسواران متخلف خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پليس، سرهنگ حسين مرادي  گفت: آمار تصادفات و تلفات موتورسواران در سطح استان بالا است و بر همين اساس ضرورت دارد تا با موتورسواران متخلف برخورد جدي صورت گيرد.
وي با اشاره به فوت اغلب موتورسواران به دليل عدم استفاده از كلاه ايمني و وارد آمدن ضربه مغزي خاطرنشان كرد: به طور قطع با اجراي طرح استفاده اجباري از كلاه ايمني، آمار مرگ و مير در حوادث رانندگي باموتورسيكلت كاهش مي يابد.
وي ادامه داد:بايد استفاده از كلاه ايمني براي موتورسواران به عادت تبديل شود و هميشه از اين وسيله ايمني استفاده كنند . اين امر موجب انضباط بخشي در رفت و آمد اين وسيله نقليه مي شود.
وي با بيان اينكه در سال گذشته 17 هزار و 396 موتورسيكلت به دليل تخلف حادثه ساز به پاركينگ منتقل شد افزود: 18 هزار و 669 راكب موتورسيكلت نيز به خاطر عدم استفاده از كلاه ايمني و 13 هزار و 214 راكب به دليل نداشتن گواهينامه به مراجع قضائي معرفي شدند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات پليس در زمينه روانسازي و نظم بخشي به ترافيك اشاره كرد و گفت: ازابتداي سال تاكون تعداد 306 دستگاه خودرو ضمن اعمال قانون با جرثقيل به پاركينگ منتقل شده اند كه اين امر سبب نظم بخشي و روان شدن ترافيك شده است.
مرادي يادآور شد: 3 هزار و 500 تخلف نيز از طريق دوربينهاي ثابت ثبت شده و از طريق پست به منظور اعمال قانون به آدرس مالكان ارسال شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان همچنين از ضبط 44 جلد گواهينامه خبر داد و گفت: اين افراد مرتكب تخلفات حادثه ساز شده اند و جمع نمرات منفي آنها به 30 نمره رسيده است.


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا